De 10 belangrijkste voordelen van IT uitbesteden voor KMO’s

Directe voordelen kunnen worden behaald door IT-diensten uit te besteden via Managed Services.

1. Budgetteerbaar en transparant

Outsourcing zet variabele kosten om in vaste kosten en stelt u in staat effectief te budgetteren. Met andere woorden, u betaald enkel een vast bedrag per maand. Het beheer van uw IT omgeving is daar volledig mee inbegrepen.

2. Verlaag personeelskosten

Het inhuren en opleiden van IT-personeel kan erg duur zijn en soms voldoen werknemers niet altijd aan de verwachtingen. Via outsourcing verschuift de verantwoordelijkheid van uw IT omgeving naar de IT-provider. De IT-provider draagt verantwoordelijk voor de optimale werking van uw systemen en tevens de investering in personeels- en opleidingskosten die daarmee gepaard gaan. En daarnaast bestaan er ook situaties waar de kennis van een medewerker tekort schiet of erger nog, dat een medewerker besluit de organisatie te verlaten, waardoor al zijn kennis verloren gaat.

3. Getraind, ervaren en gecertificeerd.

Een IT landschap veranderd snel en is continu in beweging. Dit principe geldt even goed voor het onderhouden, beveiligen en optimaliseren van systemen. Het trainen en het constant aanscherpen van kennis in verschillende domeinen is daarom essentieel. Iets wat als 1 persoon bijna onhaalbaar wordt om als individu bij te houden.

4. Gekwalificeerd is niet gelijk ervaren

Er zijn weinig problemen die IT-service bedrijven niet meerdere keren zien. Een interne IT-medewerker leidt een geïsoleerd bestaan, ongeacht hoeveel ze trainen. Daarnaast is een ICT provider sneller in staat problemen te identificeren. Een ICT provider staat constant in contact met meerdere bedrijven, waardoor dus ook meerdere problemen. Hierdoor bouwen ze sneller ervaring op en zijn ze bijkomend beter in staat om gelijksoortige of nieuwe problemen sneller te identificeren en op te lossen.

5. Verhoog efficiëntie en concurrentievermogen

KMO’s die proberen om alle IT-services in house te nemen, kampen vaker met hogere onderzoeks-, ontwikkelings- en implementatiekosten. Deze kosten moeten op het einde van rit ook doorgerekend worden. Een rekening die op het eind van de rit vaak strand bij de eindklant.

6. Implementeer snel nieuwe technologie

Een IT-serviceorganisatie als Accel beschikt over de middelen om meteen nieuwe projecten te starten. Hetzelfde project in eigen beheer afhandelen kan weken tot maanden duren. Hiervoor moeten vaak eerst nieuwe middelen aangewend worden: het aannemen van nieuwe mensen, de kosten aangaande opleidingen & training en een vaak vergeten pijler, de ondersteuning. Deze situatie is anders bij een IT bedrijf. Voor elk project beschikt een IT bedrijf over gecertificeerde personeelsleden, ervaring en de faciliteiten voor ondersteuning. Wat tijd en geld bespaart.

7. Blijf gefocust op uw kernactiviteiten

Bedrijven hebben beperkte middelen en elke manager heeft beperkte tijd en aandacht. Outsourcing kan ervoor zorgen dat uw bedrijf gefocust blijft op uw kernactiviteiten en niet wordt afgeleid door complexe IT-beslissingen.

8. Versterking van de in-house ICT expertise

Outsourcing van ICT beheer versterkt het IT departement met een team van experten. Op deze manier beschikt het IT departement over een permanente hulplijn om problemen sneller op te lossen zonder dat er aan interne controle verliest.

9. Permanentie en continuïteit

De meeste kleine bedrijven kunnen het zich niet veroorloven om de interne ondersteuningsdiensten te evenaren die grotere bedrijven onderhouden. Wanneer zich een storing voordoet in hun afwezigheid (door ziekte, vakantie, een afspraak, …) ondervindt het bedrijf alsnog grote schade. Deze moet snel opgevangen worden, ook in geval van wettelijke afwezigheid. Elke vraag of opdracht wordt zorgvuldig geregistreerd, permanent bewaakt en snel behandeld.

10. Proactief IT Beheer

Is uw firewall up-to-date? Controleert u uw werkstations en servers? Heeft uw bedrijf PCI-beveiligingsnormen geïmplementeerd en worden deze gehandhaafd? De optimale werking en continuïteit van IT systemen worden binnen elk bedrijf meer en meer prominent. Met een intern Network Operations Center (NOC) borgt Accel diepere monitoringsmogelijkheden voor complexe en geavanceerde IT-omgevingen. Het bewaken van bedrijfkritische processen zoals het monitoren van nieuwe cyberdreigingen wordt ook voor KMO’s een noodzaak.

Een vraag of interesse?

Praat over de mogelijkheden voor uw onderneming met één van onze experten. Informeer vrijblijvend voor een afspraak.

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
Scroll to Top