SPRANCO en SPCm zien enkel voordelen in proactief interventiemodel

“Natuurlijk moet je werken met IT. Maar dat volstaat niet: je moet IT ook voor je laten werken. Netflow begrijpt dit als geen ander”. Dat is voor Timothé Baratté de essentie waarom hij zo enthousiast is over het managed services contract dat de zusterbedrijven SPRANCO en SPCm met Netflow afsloten. Als IT-verantwoordelijke kan hij dankzij dit contract op beide oren slapen. Baratté: “De 24/7 proactieve monitoring in combinatie met de managed ondersteuning garandeert bedrijfscontinuïteit. En dit voor een voorspelbare vaste kostprijs”.

SPRANCO realiseert industriële projecten in staal, van ontwerp tot realisatie. Zusterbedrijf SPCm zorgt in het eigen productieatelier in Minderhout, aan de Belgisch-Nederlandse grens, voor de fabricatie van deze staalconstructies en is tevens gespecialiseerd in allerlei (metaal)plaatbewerkingen. Elke dag zijn een 40-tal SPRANCO/SPCm medewerkers onder leiding van bestuurder Danny Sprangers hiervoor samen in de weer.

Timothé  Baratté is als constructeur-ingenieur ook IT-verantwoordelijke: “We digitaliseren en automatiseren continu heel dit werkgebeuren. Ik heb het dan over 3D-ontwerpsoftware, CNC-machinesturingen, ERP, total-station, enz. Het belang van IT om bedrijfscontinuïteit te garanderen, kan je ook niet overschatten. Wij kunnen ons geen downtime veroorloven. Daarom kiezen wij voor het ‘proactieve’ managed services contract van Netflow.” 

Beter voorkomen dan genezen

De voordelen en verwachtingen van zo’n contract illustreert Baratté met een voorbeeld uit eigen ervaringen dat voor veel bedrijven herkenbaar is. Baratté: “Vroeger hadden we een ‘reactief’ contract. Als we een probleem ondervonden, konden we interventies aanvragen. Dat werkte goed, maar zorgde ook voor probleemsituaties die makkelijk hadden voorkomen kunnen worden. Zo crashten van de ene dag op de andere alle computersystemen van de gebruikers wanneer ze documenten afdrukten. De oorzaak was nochtans makkelijk voorspelbaar: een nieuwe Windows update was de boosdoener.”

“Werken met IT volstaat niet. Je moet IT ook voor je laten werken.”

Timothé Baratté

“Met ons nieuwe managed services contract zouden we bespaard gebleven zijn van die problemen.  Netflow distribueert nu proactief Windows updates naar alle computers, maar pas nadat is geanalyseerd en getest of de updates niet leiden tot (kritische) issues zoals wij ondervonden. Alles verloopt nu volledig geautomatiseerd, zonder dat we er iets van merken, laat staan dat het ons zorgen zou opleveren. De kracht van het contract is dus de proactieve aanpak gecombineerd met de automatische interventie(s). Dit resulteert voor onze bedrijven in optimale bedrijfscontinuïteit zonder zorgen.”

Liever vroeger dan later

Timothé  Baratté is duidelijk: op IT-vlak loop je altijd achter de feiten aan. Baratté: “Alles verandert razendsnel, zodat je permanent het gevoel hebt dat je achterloopt. Precies daarom is het zo belangrijk om je te verzekeren van een stabiele basis, die je continu optimaliseert door een beroep te doen op een betrouwbare IT-partner als Netflow.”

“Alle updates en probleemoplossingen gebeuren automatisch zonder dat de gebruikers er iets van merken. Enige wat ze merken, is dat het werkt.”

Timothé Baratté

“We geven Netflow alle vertrouwen om onze IT-infrastructuur en ons netwerk te monitoren en te beheren, en alle kritische processen en diensten proactief te servicen. Ik heb het dan over back-up, firewall, antivirus (EDR), wifi, MS 365 licenties… Alles wordt automatisch en proactief opgevolgd en beheerd door Netflow. Een totale dienstverlening dus van Interventies, her-configuratie, updates en netwerksupport voor een voorspelbare vaste en haalbare kostprijs per maand.”

Netflow neemt zorgen weg

“Mijn ervaringen met Netflow zijn uitermate positief”, beklemtoont Baratté “Ik waardeer in het bijzonder de proactieve benadering en aanpak van de Netflow’ers, hun ervaring en  professionaliteit, hun drang naar innovatie en hun toekomstgerichte visie. Dankzij Netflow is onze volledige IT-infrastructuur op elk ogenblik up-to-date en operationeel. Hierdoor is mijn rol als IT-verantwoordelijke beperkt: ik zie me als de link tussen de IT-noden van  SPRANCO en SPCm enerzijds en het efficiënte beheer ervan door Netflow anderzijds.”

De kracht van het contract is de proactieve aanpak gecombineerd met de automatische interventie(s).

Timothé Baratté

Een vraag of interesse?

Praat over de mogelijkheden voor uw onderneming met één van onze experten. Informeer vrijblijvend voor een afspraak.

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
Scroll to Top